
WARUNKI OGRANICZONEJ GWARANCJI WMF/KAISER/SILIT
na naczynia do gotowania/ formy do pieczenia/szybkowary
Gwarancja WMF/SILIT na patelnie, garnki, rondle WMF/SILIT, przybory kuchenne oraz szybkowary, formy do pieczenia i akcesoria KAISER wraz z akcesoriami obejmuje wady fabryczne lub wady materiałów, wykryte w ciągu okresu podstawowego 24 miesięcy lub rozszerzonego (patrz lista produktów z gwarancją dłuższą niż 2 lata) od daty zakupu lub dostawy.
Lista produktów z gwarancją dłuższą niż 2 lata:
- Patelnie, garnki, szybkowary WMF z FUSIONTEC - 30 LAT
- Patelnie, garnki, szybkowary Silit z SILARGAN - 30 LAT
- Patelnie WMF PROFI, PROFI RESIST, SPEED PROFI, STEAK PROFI , PERMADUR PREMIUM - 5 lat
- Młynki WMF z Ceramill® - 10 lat
- Szybkowary WMF Perfect, Perfect Plus, Perfect Premium, Perfect Ultra, Perfect Pro, Express, Profi Select- 3 lata
- Pojemniki szklane TOP SERVE - 3 lata na pokrywkę Cromargan z silikonową uszczelką.
- Formy do pieczenia KAISER LA FORME PLUS- 10 lat
- Formy do pieczenia INSPIRATION, INSPIRATION PLUS, CUISINE LINE, CREATIVE- 3 lata
W przypadku wystąpienia problemów prosimy o kontakt ze sprzedawcą, dane którego znajdują się na dowodzie zakupu.
W przypadku potwierdzenia wady, produkt zostanie wymieniony na taki sam lub podobny, a w przypadku szybkowarów zostanie wykonana naprawa. W związku z niniejszymi warunkami gwarancji zobowiązania WMF/KAISER/SILIT ograniczają się wyłącznie wymiany produktu. WMF/KAISER/SILIT nie jest zobowiązana do naprawy lub wymiany produktu jeśli nie zostanie przedłożony ważny dowód jego zakupu.
Wyjątki
Niniejsza gwarancja nie obejmuje zniszczeń powstałych w wyniku uszkodzenia mechanicznego, niewłaściwego użytkowania, zaniedbania lub nieprzestrzegania instrukcji, braku konserwacji, w wyniku ingerencji lub nieautoryzowanej naprawy produktu. Gwarancja również nie pokrywa normalnego zużycia oraz:
- przegrzania, długotrwałego wystawienia na działanie źródła ciepła,
- wystąpienia plam, przebarwień, rys,
- wystąpienia odprysków na elementach chromowanych,
- wypadków takich jak pożar, powódź itp.
- użycia profesjonalnego, komercyjnego lub użycia w miejscu pracy,
- nabycia na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej,
- uszkodzeń powstałych przez brud lub owady w produkcie (nie dotyczy produktów zaprojektowanych do zwalczania bądź odstraszania owadów),
- złamania lub upuszczenia produktu,
- uszkodzeń powstałych w wyniku szoku termicznego,
- wymiany części eksploatacyjnych (uszczelki, baterie…)
- zniszczenia części szklanych lub porcelanowych,
- zniszczeń mechanicznych obręczy korpusu garnków np. w wyniku uderzeń, obić, wyszczerbień.
WMF/SILIT deklaruje 30-letnią gwarancję na trwałość materiału Fusiontec/Silargan. Pokrywki, uchwyty i chromowane krawędzie są wyłączone z gwarancji, ponieważ części te nie są pokryte materiałem Fusiontec/Silargan. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu zakupu produktu w sklepie zaopatrywanym przez dystrybutora WMF/SILIT. Procedura reklamacji wymaga przedłożenia dowodu zakupu nabycia konsumenckiego. W przypadku wystąpienia defektów w materiale Fusiontec/Silargan w okresie gwarancyjnym, wymienimy bezpłatnie wadliwy produkt na nowy taki sam lub w przypadku braku dostępności na model o nie gorszych właściwościach. Dodatkowe prawa z tytułu niniejszej gwarancji są wyłączone. Dowód zakupu i wadliwy produkt muszą zostać przedstawione w celu potwierdzenia roszczenia z tytułu gwarancji. Pod warunkiem, że model ten jest nadal objęty zakresem produktów, wadliwa część zostanie zastąpiona częścią z tego samego modelu. Jeśli model nie jest już zawarty w asortymencie, wadliwa część zostanie zastąpiona podobnym produktem, dostępnym w ramach obecnego asortymentu.
Gwarancja nie obejmuje:
- wystąpienia plam, przebarwień, rys,
- szkód spowodowanych następującymi przyczynami:
- Przegrzanie
- Nieodpowiednie i niewłaściwe użytkowanie
- Nieprawidłowe, niewłaściwe, lub niedbałe używanie naczyń
- Nieprzestrzeganie instrukcji obsługi
- Jakiekolwiek energiczne i gwałtowne użycie siły w użytkowaniu naczynia
- Mechaniczne, chemiczne lub fizyczne działania na powierzchnię Fusiontec/Silargan
- Nieautoryzowane naprawy
- Instalacja części zamiennych oraz akcesoriów, które nie odpowiadają oryginalnemu produktowi
Normalne ślady zużycia - takie jak rysy, ślady cięcia i zadrapania - mają charakter czysto wizualny i nie stanowią szkody na podstawie warunków zgłoszenia gwarancyjnego. Roszczenia gwarancyjne ograniczają się wyłącznie do normalnego prawidłowego użytkowania w prywatnych gospodarstwach domowych. Uszkodzenia spowodowane użytkowaniem komercyjnym nie są objęte ochroną gwarancją.
Gwarancja nie pokrywa przywierania wynikającego z nieprawidłowego użytkowania jak również przypadków wymienionych powyżej.
WMF/KAISER/SILIT. Dodatkowa gwarancja rozszerzona obejmuje wady fabryczne materiałów lub jakość wykonania pod warunkiem użytkowania produktu zgodnie z zaleceniami producenta. Niniejsza gwarancja nie pokrywa zniszczeń powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania, uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń powstałych w wyniku upadku produktu, żółtych lub niebieskich przebarwień jak również innych przypadków wymienionych powyżej.
Gwarancja na szybkowary
W celu naprawy gwarancyjnej lub skorzystania z usług posprzedażnych szybkowary WMF/SILIT można dostarczyć bezpośrednio do autoryzowanych serwisów WMF/SILIT, dane kontaktowe poniżej:
JURMAR
Żytnia 57, Warszawa
(22) 632 19 52
Centrum Serwisowe Espresso
Tadeusza Szafrana 5A/LU4, 30-363 Kraków
tel.: 692830561, (12) 3464223
Centrum Serwisowe Espresso
Żmigrodzka 81-83 lok. 2, 51-112 Wrocław
tel.: 501699696, (71) 7257283
Czas naprawy wyniesie maksymalnie 30 dni kalendarzowych od momentu dostarczenia produktu do autoryzowanego serwisu wraz z kompletem dokumentów uprawniających do bezpłatnej naprawy
Szybkowary WMF/SILIT objęte są 2 letnią gwarancją oraz 30 letnią gwarancją na powłokę Fusiontec/Silargan liczoną od daty zakupu. Gwarancja obejmuje wady materiałów lub jakość wykonania garnka lub przedwczesne zniszczenie metalowej podstawy pod warunkiem użytkowania produktu zgodnie z zaleceniami producenta.
Niniejsza gwarancja nie pokrywa zniszczeń powstałych na skutek niewłaściwego użytkowania, uszkodzeń mechanicznych, uszkodzeń powstałych w wyniku upadku produktu lub umieszczenia produktu w piekarniku. Należy pamiętać, że żywotność uszczelki, wskaźnika ciśnienia, zaworów, rączek jak i uszczelki wskaźnika zamknięcia jest ograniczona. Części te są wyłączone z 2 letniej gwarancji i wymagają cyklicznej wymiany. Akcesoria takie jak koszyk, trójnóg, minutnik (jeśli występuje) i płyta pary mają 2 letnią gwarancję.
Formy do pieczenia Kaiser
Gwarancja nie obejmuje zniszczeń powstałych w wyniku uszkodzenia mechanicznego, niewłaściwego użytkowania, zaniedbania lub nieprzestrzegania instrukcji, braku konserwacji, w wyniku ingerencji lub nieautoryzowanej naprawy produktu. Gwarancja również nie pokrywa normalnego zużycia oraz:
- przegrzania, długotrwałego wystawienia na działanie źródła ciepła,
- wystąpienia plam, przebarwień, rys,
- użycia profesjonalnego, komercyjnego lub użycia w miejscu pracy,
- złamania lub upuszczenia produktu,
- uszkodzeń powstałych w wyniku szoku termicznego,
- zniszczenia części szklanych lub porcelanowych.
Prawa Konsumenckie
Niniejsza gwarancja nie ma wpływu na prawa konsumenckie; prawa te nie mogą być anulowane ani ograniczone. Dotyczy to również praw uzyskanych od sprzedawcy, od którego konsument zakupił produkt. Niniejsza gwarancja daje konsumentowi określone prawa, może on także korzystać z innych praw specyficznych dla konkretnych stanów lub krajów. Zgodnie ze swoją decyzją konsument może domagać się uznania któregoś z tych praw. W celu uzyskania szczegółów prosimy o kontakt na www.wmf.pl. W przypadku pytań prosimy o kontakt z infolinią służącą radą i pomocą.
Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej. Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.